Griekse expats kunnen niet stemmen

Op 25 januari gaat Griekenland naar de stembus, maar Grieken die in het buitenland wonen voelen zich buitengesloten. Volgens het kiesreglement kunnen zij alleen een stem uitbrengen als ze daarvoor terugkeren naar hun vaderland. Sommige kiesgerechtigden doen een beroep op crowdfunding om hun tickets naar Griekenland te betalen.

De 29-jarige Nick studeerde economie en internationale betrekkingen. Hij verliet Griekenland in 2011, midden in de crisis, en woont nu in Brussel. “Ik heb de afgelopen jaren in buiten Griekenland gewoond, maar dat betekent niet dat ik niet bang voor mijn familie, mijn vrienden en de toekomst van mijn land. Ik hoop dat de volgende regering de situatie in Griekenland zal verbeteren, zodat ik op een dag terug kan gaan.”

Plaats een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te bestrijden. Ontdek hoe de data van je reactie verwerkt wordt.