Yorgos Lanthimos maakt nieuwe Gucci-campagne

Het Italiaanse modehuis Gucci heeft opnieuw de Griekse regisseur Yorgos Lanthimos gestrikt. Na de foto’s voor het lookbook Cruise 2020 van afgelopen zomer is ook de campagne voor lente/zomercollectie van 2020 gemaakt door Lanthimos.

De Griek is bekend om zijn surrealitische films (zoals Dogtooth, The Lobster en The Favourite – alledrie genomineerd voor een Oscar) en ook in de campagne voor Gucci laat Lanthimos zich weer van die kant zien. En dat was ook precies wat het modehuis voor ogen had: waanzin en surrealisme.

“Hoe je de campagne als geheel ook bekijkt, er is geen manier om tot de kern te komen en dat is precies het punt. Dat zorgt voor een libertarische boodschap: iedereen geeft zijn eigen invulling aan waarheid en stijl”, staat in een verklaring van Gucci. “De kijker bepaalt zelf wat het verhaal is. Ieder oog volgt een eigen pad.”

De modellen die de nieuwe Gucci-collectie tonen worden geflankeerd door paarden die menselijke eigenschappen hebben gekregen, Ze dwalen over de boulevards van Los Angeles, lopen door de gangpaden van een vliegtuig, zwemmen in hotelzwembaden of rondhangen op het strand.

De campagne lijkt geïnspireerd door de film ‘The Lobster’ waarin mensen die geen partner kunnen vinden, worden getransformeerd in een dier. Paarden spelen ook een prominente rol in de geschiedenis van Gucci. Het modehuis begon als kleine winkel voor de verkoop van leer. In de jaren 1920 begon Guccio Gucci met de verkoop van leren tassen aan ruiters.

De 46-jarige Lanthimos, een pionier op het gebied van de zogenaamde Griekse weird wave-cinema, wordt geroemd als een van de meest intrigerende Europese regisseurs van dit moment.

 

3 Responses to Yorgos Lanthimos maakt nieuwe Gucci-campagne

  1. […] Yorgos Lanthimos maakt nieuwe Gucci-campagne […]

  2. […] Yorgos Lanthimos maakt nieuwe Gucci-campagne […]

  3. […] De 48-jarige Yorgos Lanthimos is een pionier op het gebied van de zogenaamde Griekse weird wave-cinema. Hij is bekend door zijn surrealistische films zoals Dogtooth, The Lobster en The Favourite die alle drie genomineerd werden voor een Oscar. Ook maakte hij campagnes voor het Italiaanse modehuis Gucci. […]

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s

Deze site gebruikt Akismet om spam te bestrijden. Ontdek hoe de data van je reactie verwerkt wordt.

%d bloggers liken dit: