[klik op een afbeelding om de galerij te openen]
Met de lancering van een speciaal ontworpen flesje brengt Coca-Cola Griekenland in samenwerking met bottelpartner Coca-Cola Tria Epsilon een eerbetoon aan het Minoïsche verleden van Kreta.
Het colaflesje, dat in een beperkte oplage wordt geproduceerd, heeft een modern ontwerp dat is geïnspireerd op de muurschilderingen van het paleis van Knossos, de mythe van de Minotaurus en Taurokathapsia – de oude rituele sport van het stierspringen.
“We werden geïnspireerd door Kretenzische waarden, traditie en geschiedenis”, zegt Diana Birba, marketingmanager voor Coca-Cola Griekenland, Cyprus en Malta. “We willen Kreta als toeristische bestemming promoten en bezoekers de kans geven om een uniek stuk moderne kunstmemorabilia mee naar huis te nemen.
Het ‘Kreta-flesje’ is volgens de frisdrankfabrikant een verzamelobject en de eerste in een reeks waarin specifieke regio’s in Griekenland zullen worden belicht. Ook Thessaloniki en de Cycladen hebben een eigen colaflesje gekregen. De flesjes zijn alleen in Griekenland te koop.
[…] Colaflesjes brengen ode aan Griekenland […]
Leuk! Heb ze nog niet gezien, maar ga zeker proberen om een exemplaar te verwerven.
[…] zegt dat ze met deze specifieke campagne het Griekse toerisme willen ondersteunen. Vorig jaar lanceerde het bedrijf speciale flesjes in een gelimiteerde oplage die een eerbetoon brachten aan het Minoïsche verleden van Kreta. Ook […]