Griekse barista ontwerpt beker voor Starbucks

starbucks_lente2016 Wie dit voorjaar een beker koffie koopt bij Starbucks, heeft kans om een bekertje met een bijzonder design in handen te krijgen. Een met fluitende zwaluwen bijvoorbeeld, het ontwerp van Haritos Mountoufaris.

De Griek is een van de drie winnaars van de Partner Cup Design Contest die Starbucks heeft uitgeschreven onder zijn personeel in Europa. Vorig jaar lanceerde de koffieketen de ontwerpwedstrijd in de VS en Canada.

Haritos Mountoufaris, afkomstig van Kreta, was een van 350 werknemers die een ontwerp instuurde. Hij liet zich inspireren door de lente in Griekenland, als het platteland bezaaid is met bloemen en de zwaluwen kwetteren. Zijn tekening is terug te vinden op de beker van Starbucks Tall (260 ml).

“Toen ik hoorde dat ik had gewonnen, was ik zo blij dat ik het uitschreeuwde,” zei Mountoufaris, die sinds 2014 als barista werkt. “Het is geweldig om te zien dat mensen foto’s met mijn ontwerp delen. Het is alsof ik met hen op reis ben.”

De twee andere winnaars van de ontwerpwedstrijd zijn Sandra Margveliani uit Londen en Olga Ravcheeva uit Moskou. Margveliani  ontwierp de kartonnen Venti-beker (450  ml) met vlinders,   Ravcheeva’s ontwerp met bloemen siert de Starbucks Grande (340 ml).

3 reacties op Griekse barista ontwerpt beker voor Starbucks

  1. […] Griekse barista ontwerpt beker voor Starbucks […]

  2. Rob Alberts zegt:

    Starbucks drink ik nooit.
    Toch gun ik deze Griek zijn prijs.

    Vriendelijke groet,

Geef een reactie

