Journalist Karskens weer vrij op Kos

Arnold_KarskensNa het betalen van een boete van 400 euro is journalist Arnold Karskens weer vrijgelaten door de politie op Kos. Via twitter laat hij weten weer terug in Nederland te zijn.

Karskens werd twee dagen geleden gearresteerd door de havenpolitie op het Griekse eiland vanwege ‘illegale grensoverschrijding’ en het filmen van militair materieel .

De journalist reisde voor tv-zender PowNed en de website The Post Online veertien dagen undercover langs de Turkse westkust waar dagelijks duizenden migranten de boottocht naar de Griekse eilanden wagen. Hij legde de reis vast met een verborgen camera.

De rubberboot waar Karskens met een groep Iraanse vluchtelingen in zat, werd in Griekse wateren onderschept door de kustwacht. Hierna werd hij naar een politiebureau gebracht, waar zijn paspoort werd ingenomen. Zijn medepassagiers werden overgebracht naar een opvangcentrum op Kos.

Op de site van The Post Oline schreef Karskens: “Ik zit nu in een hotel maar mijn paspoort en andere opnamen krijg ik pas morgen terug. Neem ik aan. Officieel sta ik nog steeds onder arrest. Morgen krijg ik ook een boete voor het illegaal binnenkomen van Griekenland. Ja, echt waar. Van de 340.000 mensen dit jaar krijg alleen ík een boete. Terwijl ik een Europees paspoort heb.”

1 Responses to Journalist Karskens weer vrij op Kos

  1. […] Journalist Karskens weer vrij op Kos […]

Plaats een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te bestrijden. Ontdek hoe de data van je reactie verwerkt wordt.